"Pomoz mi, abych to dokázal sám"
Dítěti dáváme dostatečný čas a prostor pro samostatnou práci. Učitel je dítěti průvodcem, partnerem a vzorem. Neradí, nehodnotí, pomáhá dítěti až když si to dítě samo žádá.
Chyby s námi žijí a mají svůj smysl. Chyba má být dítěti ukazatelem toho, co si ještě potřebuje procvičit či zopakovat. Chybu se dítě učí chápat jako běžný, přirozený projev v procesu učení, jako užitečnou součást řešení problémů a jako zdroj nových poznatků. Montessori materiály a pomůcky jsou připraveny tak, aby si dítě mohlo vždy samo zkontrolovat správnost řešení, najít a opravit chybu.
K navigaci použijte prosím tento panel.
Vede děti k samostatnosti a sebeobsluze v oblékání, hygieně, stolování, učí zdvořilostnímu chování, péči o druhé, o květiny a zvířata.
Prostřednictvím pozorováním, ohmatáváním, nasloucháním, ochutnáváním a očicháváním rozvíjí všechny naše smysly.
Dává a spojuje do souvislostí vše týkající se naší země a vesmíru. Základy dějepisu, zeměpisu, přírodopisu, astronomie, biologie a fyziky si děti osvojují prostřednictvím pokusů a projektů.
Rozvíjí řeč, slovní zásobu, učí schopnosti vyjádřit svoje emoce, pocity a myšlenky. Pokládá základy čtení a psaní.
Učí vnímat, znát a porovnávat čísla, tvary, množství a délky.